Otevírací doba Areál zámku: Volně přístupný | Muzeum nové generace, kavárna & obchod: pondělí–neděle 9.00–18.00 Kontakt tic@zamekzdar.cz | +420 602 565 309 (pracovní dny), +420 564 565 231 (víkendy a svátky)

Dny Evropského dědictví - Staň se architektem

20. 9. 10.00 - 17.00

Přijďte kdykoliv během dne stavět z papíru svůj dům, zámek, most, věž, nebo labyrint. Inspirujte se slavným stavitelem J. B. Santinim Aichelem! Čeká na vás velká stavitelská dílna plná materiálů, technik a nářadí, které můžete libovolně skládat, spojovat a přetvářet. 

Otevřený celodenní workshop je určený pro děti i rodiče – nezáleží na věku ani na předchozích zkušenostech, se vším vám rádi pomohou lektoři a lektorky zámku. Zapojit se můžete kdykoliv během dne – bez spěchu, tak dlouho, jak vás to bude bavit. Dílna se koná za každého počasí v prostorách dětské herny.
Přijďte tvořit, objevovat a zažít a radost z architektury.

Kromě dílny můžete zavítat na prohlídku zámku, do multimediálního Muzea nové generace nebo se občerstvit v kavárně zámku.

Workshop probíhá ve spolupráci s Designéři dětem v rámci Dnů evropského dědictví.

Kapacita

průběžně průchozí dílna

Doporučený věk

6-12 let

Místo

Inventorium – dětská herna 

Vstupné

  • dětské vstupné – 150 Kč
  • druhé dítě – 70 Kč
  • třetí a další dítě – 50 Kč

Platí děti od 3 let do 15 let. Doporučený věk 6 – 12 let.

Rodiče zdarma.

Kontakt

Tel.: 702 023 940

E-mail: akademie@zamekzdar.cz

Lektoři

Michaela Nováková

Dětská zvídavost a radost ze hry mne vždy inspirovala k vytváření kreativních her a programů. V celkovém procesu vzdělávání je pro mne důležitý prožitek, proces samotné činnosti a vytváření bezpečného místa. Nejvíce využívám zkušenosti z výtvarné a hudební tvorby.

V minulosti jsem se již podílela na tvorbě a realizaci příměstských táborů ve spolupráci s AZ centrem, rovněž jsem rok působila ve školství jako vychovatelka na malotřídce.

Mám vystudovaný obor předškolní a mimoškolní pedagogiky.

Zuzana Demlová

Každý vzdělávací program, dílna nebo projekt je pro mě příležitostí, jak objevovat, poznávat a zkoumat vybrané téma společně s účastníky. Zajímá mě, co nového do naší spolupráce přinese ta která skupina dětí nebo mladých lidí. Baví mě pracovat s aktuálním rozpoložením každého dítěte ať už přijde někdo naštvaný, unavený, v opozici, znuděný a otrávený nebo naopak zvědavý, veselý a otevřený novým věcem.
Na zámku ve Žďáru nad Sázavou vedu Zámeckou akademii, kde spolu s kolegy připravujeme edukační programy pro školy, vzdělávací akce pro veřejnost a s průvodci představujeme skrze prohlídky areál zámku a bývalého kláštera.
Čerpám z více jak 20 let zkušeností, kdy jsem pracovala na pozici manažerky, lektorky nebo metodičky se zaměřením na kreativní učení a participaci dětí a to například v Nadaci Eduzměna, nebo v dlouhodobých projektech v rámci formálního vzdělávání, které vznikají ve spolupráci dětí a umělců jako například Dětský Think Tank ve Společnosti pro kreativitu ve vzdělávání nebo v projektu Jihlava mi není fu©k! v organizaci KVAS. Stála jsem u zrodu a čtyři roky jsem vedla platformu Jihlava vzdělává kulturou pro Magistrát města Jihlavy. Koncepčně jsem realizovala zážitkové hry zaměřené na práci s veřejným prostorem a komunitou Urban Game v Jihlavě na Praze 14. Napsala jsem knihu pro děti, jež byla oceněna v soutěži Zlatá stuha 2019 v kategorii literatury faktu pro děti – Pohádky o kolečkách a nekonečnu. Na Fakultě výtvarných umění VUT v Brně jsem studovala obor multimédia.

Jan Kuchař

Práci s dětmi se věnuji už více než osm let. Vystudoval jsem pedagogiku na Univerzitě Palackého v Olomouci a poté jsem pracoval jako učitel i vychovatel. Během svého působení ve školství jsem získal zkušenosti v práci s dětmi různých věkových skupin i potřeb.
Vycházím z přesvědčení, že každý žák je jedinečný – proto kladu důraz na individuální přístup a rozvoj kreativity. Ve své praxi se snažím vytvářet prostředí, kde se děti cítí bezpečně, podporovaně a mohou rozvíjet svůj přirozený potenciál.

Náš přístup

Je důležité, aby se u nás děti cítily dobře a mohly se vydat na dobrodružnou cestu plnou zážitků. Proto k dětem přistupujeme s respektujícím a laskavým přístupem. Vnímáme, že každé dítě je jiné a pro plavbu na společné cestě za poznáním potřebuje různou míru podpory. U dětí posilujeme odpovědnost a důvěru skrze seberealizaci a sounáležitost v týmu.