Trio Jadin: Stone in the Pond
Místo konání: Freskové sály
Trio Jadin je soubor, který má originální nástrojové obsazení klavír, violoncello a lesní roh. Soubor je tvořen z hudebníků, kteří mají společné muzikantské cítění, vkus a vášeň pro komorní hudbu. Originální kombinace lesního rohu, violoncella a klavíru může na první poslech působit nečekaně a neobvykle. Melodickou linku si totiž mezi sebe rozdělují dva rozsahem podobné nástroje které nejsou kontrastní. Přesto v tomto obsazení nalezl zalíbení francouzský skladatel Louis Jadin nebo soudobá skladatelka Naama Tamir.
Andrea Mottlová – klavír
Hana Baboráková – violoncello
Radek Baborák – lesní roh
Andrea Mottlová je absolventkou HAMU, roční stáže na Universität für Musik und Darstellende Kunst Wien, mistrovských kurzů na Julliard School of Music New York. Jako sólistka koncertovala s Českou filharmonií, Moravskou filharmonií Olomouc, Vojenskou posádkovou hudbou Olomouc a dalšími.
Hana Baboráková – studovala na Mnichovské Hochschulle für Musik. Působila v Mnichovské státní opeře, se členy Berlínských, Mnichovských i Vídeňských filharmoniků vystoupila na řadě festivalů po celém světě.
Radek Baborák, vynikající hornista a dirigent, je zakládajícím členem a uměleckým vedoucím řady komorních souborů – Afflatus Quintet, Czech Horn chorus, Baborak Ensemble, je šéfdirigentem České Sinfonietty, stálým hostujícím dirigentem Yamagata Symphony orchestra, umělecky vede PKS-Pražské komorní sólisty. Pedagogicky působí na Barenboim-Said Academy v Berlíně a na Escuola Reina Spohia v Madridu.
Program
Luis Emmanuel Jadin – Trio III. – pro lesní roh, violoncello, klavír
Andante – Allegro
Ondřej Brousek – Manželská preludia / etudy
pro lesní roh a violoncello
Charles Koechlin – Quattre petitte pieces – pro lesní roh, violoncello a klavír
Andante – Trés moderé – Andante auassi Allegro – Scherzo
Eugéne Bozza – En fôrét
pro lesní roh a klavír
Satoshi Takeshima – Stone in the Pond
pro lesní roh, violoncello a klavír
Program koncertního dne
Beseda umělců a obecenstva na zajímavá témata týkající se tvorby a koncertování. Vždy v areálu zámku dle značení.
Tématem této diskuse bude lesní roh a myslivost.
Lesní roh – ozvěny loveckých signálů ve vážné hudbě.
Předchůdcem dnešních koncertních nástrojů – lesních rohů je roh lovecký. Sloužil po staletí jako dorozumívací prostředek lovců. S pomocí zvuku a specifických fanfár pro každý úkon, zvíře a slavnost se nelze divit, že si skladatelé všimli výrazného efektu a začali jej používat ve svých dílech. Nejprve to bylo na dvoře Ludvíka IVX. Jeho skladatel Jean Baptista Lully poprvé používal lovecké scény do svých baletů.
Obliba nástroje vzrůstala a tak se dostal i do Čech díky hraběti Šporkovi, který nechal vyučit své lovčí ve hře na něj.
Do dnešních dob se skladatelé inspirují jeho historií a vždy když mají v úmyslu hudebně znázornit scénu z přírody, lesní roh tam nechybí. A tak to jsou nejen lovecké fanfáry, ale i pastorální scény, a venkovské písně a hudba lidová, dechová. V kombinaci s ostatními nástroji, ať už v orchestru, nebo v komorní hudbě je témbr lesních rohů pojítkem a nositelem témat hrdinů i zádumčivých elegií.
Vychutnejte si nečekané účinky jeho zvuku v kombinaci s violoncellem a klavírem.
Příchod do koncertního sálu, Wine&Cheese, prodej vstupenek.
Uvedení a koncertní prezentace mladých talentů.
Koncert