Barokní inspirace přírodou: Drei Engel
Místo konání: Freskové sály
Drei Engel v programu „Hudba a příroda“ přináší unikátní spojení barokní a klasické hudby, kde příroda hraje klíčovou roli v inspiraci skladeb. Vystoupí Pavla Radostová a Markéta Klaudová (soprány), Lucie Karafiátová (alt) a Jiří Havrlant (cembalo).
Barokní skladatelé často přenášely zvukomalebné prvky přírody do svých skladeb. Inspirovali se nejen zpěvem ptáků, ale i dalšími přirodními živly. Přijďte si poslechnout jak příroda inspirovala barokní skladatele v podání unikátního ansámblu Drei Engel. Tento koncert ukazuje, jak příroda ovlivnila hudbu od baroka po klasiku, s důrazem na zvuky přírody jako inspiraci pro umění.
Dámské pěvecké trio Drei Engel s cembalovým virtuosem je doslova spojením čtyř živlů v jeden harmonický prvek. Jejich předností je nejen historicky poučená interpretace hudby, ale i opravdové emoce, obrovská energie a čistá radost z hudby, kterými si získávají posluchače.
Z jejich vystoupení je zřetelné silné napojení, jelikož krom profesních vztahů je váže i pevné přátelské pouto. To umožňuje určitou nespoutanost při vystupování i lehké koketování s interpretací repertoáru, díky čemuž je každý koncert jedinečným zážitkem.
Jednotlivě, jak si můžeže přečíst v jejich životopisech, má každý trochu jiné akriérní mety a různorodé úspěchy ve své hudební kariéře. Společné projekty jsou však pro ně srdcovou záležitostí, jež mohlo okusit publikum při koncertech např. na MHF Český Krumlov, Hudební festival Znojmo, v cyklech komorních koncertů Collegia 1704 v pražském Vzletu či brněnského Barbara Maria Willi uvádí a mnoho dalších.
Pavla Radostová
Od pěti let zpívá s rodinným souborem Musica Laetitia, který se věnuje převážně barokní hudbě. Je absolventkou brněnské konzervatoře a JAMU. Jako sólová a ansámblová zpěvačka pravidelně spolupracuje se soubory různých žánrových zaměření – Ensemble Opera Diversa, Czech Ensemble Baroque, Tupá Šídla, Musica Laetitia, Collegium 1704, Ensemble Inégal, Filharmonie Brno, Brno Contemporary Orchestra, orchestr BERG, Musica Aeterna, atd. a dirigenty (A. Liebreich, P. Veber, R. Válek, V. Luks, P. Šnajdr, M. de Rose, G. Tardonová, W. Herbers, D. R. Davies, V. Spurný, atd.). Ve spolupráci s některými z nich se také podílela na uvedení několika děl v české i světové premiéře. V roce 2018 debutovala jako Barena v opeře Její pastorkyňa Leoše Janáčka v Jihočeském divadle v Českých Budějovicích. Sólově se podílela na natočení několika CD.
Své vzdělání si rozšiřuje pravidelnou účastí na pěveckých kurzech a workshopech (Letní škola barokní hudby, Letní hudební akademie Kroměříž, atp.) pod vedením předních českých i zahraničních lektorů.
Markéta Klaudová
Narodila se v Brně do hudební rodiny, začínala ve sboru Kantiléna a poté účinkovala v mnoha představeních Národního divadla Brno jako členka dětského sboru. V roce 2014 se zúčastnila Mezinárodní pěvecké soutěže Antonína Dvořáka v Karlových Varech, kde obdržela dvě zvláštní ceny za interpretaci. V roce 2018 úspěšně zakončila své magisterské stadium na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Od roku 2016 pravidelně hostuje ve většině českých divadel: Národní divadlo v Praze (Pamina, Servilie, Barena), Divadlo J. K. Tyla v Plzni (Ilia, Ottavia), Národní divadlo moravskoslezské v Ostravě (Servilia, 1. žínka), Slezské divadlo Opava (Hraběnka Almaviva) a účastní se mnoha festivalů (Smetanova Litomyšl, Hudba Znojmo, Janáčkův máj, Zlatá pecka, Concertus moraviae, apod. Je také již pátým rokem stálou členkou souboru Czech ensemble baroque pod vedením Romana Válka, který se zabývá autentickou interpretací staré hudby. Pravidelně spolupracuje s mnoha orchestry – AKAMUS, L’armonia Terrena, Česká filharmonie, Czech virtuosi, Filharmonie Brno, Zlínská filharmonie, a dirigenty – M. Minkowski, A. Liebreich, J. Kyzlink, Z. Klauda, J. Klecker, R. Kružík a další.
Za roli hraběnky v inscenaci Figarova svatba Slezského divadla Opava se v roce 2020 dostala do širší nominace cen Thálie. V rámci Figarovy svatby, tentokrát v roli Susanny, debutovala v nové produkci Aalto Theater v německém Essenu.
Lucie Karafiátová
Téměř šestnáct let zpívala v Kantiléně, dětském a mládežnickém sboru při Filharmonii Brno. Jako sólistka se začala na koncertních podiích objevovat od roku 2011. Od téhož roku se velmi intenzívně a téměř výhradně věnuje interpretaci staré hudby. Je stálou členkou a sólistkou The Czech Ensemble Baroque pod vedením Romana Válka. Od září 2013 spolupracuje s ansámblem Collegium 1704 pod vedením Václava Lukse, se kterým pravidelně vystupuje na koncertech v tuzemsku i zahraničí. Rovněž spolupracuje s ansámbly L’armonia Terrena dirigenta Zdeňka Klaudy, Capella Ornamentata, Czech Virtuosi, Societas Incognitorum, v roce 2020 pak poprvé s Collegium Marianum a o dva roky později se stala stálou zpěvačkou kvarteta Tulud. Jejím stálým pěveckým mentorem je Andreas Scholl (A), dříve se v rámci masterclassů učila u Robina Tyson (UK), Marty Infante (ES), Jakuba Burzýnskiho (PL), Jean-Françoise Lombards (FR) a dalších, v rámci ansámblové hudby pak se světově proslulým vokálním ansámblem The King´s singers (UK), Paulem Phoenixem (UK) nebo Evelyn Tubb (UK).
Vedle zpěvu je její hlavní parketou hudební management a produkce (např. B-Side Band, scénické provedení Leonard Bernstein: MASS, mezinárodní hudební festival Groove Brno, hudební klub Metro Music Bar v Brně, Mendel festival).
Jiří Havrlant
Vystudoval obor hra na klavír na Janáčkově konzervatoři v Ostravě u MgA. Hany Kundrátové. Ve studiu pokračoval na Janáčkově akademii múzických umění v Brně v oboru hra na historické klávesové nástroje pod vedením prof. Barbary Marie Willi. Pravidelně se účastní mistrovských kurzů, masterclass a workshopů (mj. u Pierra Hantaï, Tona Koopmana, Jörga-Andrease Böttichera, Béatrice Martin, Marka Toporowského, Pietra Jana Beldera, Aline Zylberajch, Moniky Knoblochové, Edity Keglerové, Aleny Hönigové, Barta van Oorta ad.). V rámci stáže Erasmus studoval na Královské konzervatoři v Haagu (cembalo a basso continuo – Fabio Bonizzoni, Patrick Ayrton a kladívkový klavír – Bart van Ort). Spolupracoval s řadou souborů např. Collegium Marianum, Czech Ensemble Baroque, Ensemblem Aerea, Drei Engel a Komorní orchestr Janáčkovy filharmonie v Ostravě. S flétnistkou Michaelou Ambrosi tvoří duo Musica neglecta. V roce 2016 získal 3. cenu a cenu Viktora Kalabise za nejlepší interpretaci autorovy skladby na Soutěži Nadace Bohuslava Martinů v Praze. Účastnil se soutěže Pražského jara a Mezinárodní Bachovské soutěže v Lipsku. V minulém roce získal 1. cenu a Zvláštní cenu poroty na Mezinárodní soutěži La stravaganza. Jako korepetitor a pedagog působí na Janáčkově konzervatoři v Ostravě.
Program koncertního dne
18.00–19.00
Beseda umělců a obecenstva na zajímavá témata týkající se tvorby a koncertování. Vždy v areálu zámku dle značení. Příchod do koncertního sálu, Wine&Cheese, prodej vstupenek.
19.00
Zahájení koncertu
19.00–19.10
Koncertní prezentace mladých talentů
19.15
Koncert
Vstupné
Koncerty na zámku
Přijďte každý první čtvrtek v měsíci na zámek, kde se krása historie setkává s kouzlem hudby.